Thursday, December 9

Tradicinis šokoladinis

Laba diena.

Trumpas sugrįžimas kartu su jau kelis kartus išbandytu - šokoladiniu pyragu. Vadinu pyragu, nes mano supratimu Tortui reiktų daugiau papuošimų, pertepimų ir gal progos?..  :) Nors anaiptol, šis pyragas nėra nei prastas, nei vienam bliūde maišomas (reikės trijų).
Internete ir knygose daug šokoladinių pyragų receptų variantų ir jei kaip aš, esi žalias ir nežinai ką reiškia vienoks ar kitoks sviesto išplakimas, ką reiškia sudedamųjų eiliškumas, kitaip sakant, jei nežinai ką iš tų surašytų produktų gausi, tai sunku pasirinkti, kurį mėginti. Iš vaikystės pamenu tokį skanų paparasta kakavinį pyragą, kepdavo ir mama, tetos ir močiutė, bet kiek kartų mėginau pati tokį iškepti savarankiškai, išeidavo sausas, sukritęs, vienu žodžiu , man neskanus. O aš mėgstu šlapią, sunkų, o šitas dar ir su šokoladiniu pertepimu, tai man labai labai patinka.
Prieš receptą, turėtų bėgti perspėjanti eilutė: kasdien nevartokite, pavirsite į... ir mano nuotrauka.

Receptas pagal Martha Day - Baking





Reikės:
2 blėkučių - jei apvalios 20-23 cm skersmens, į jas įtiesto kepimo popieriaus

115 g juodojo (70-80 &) šokolado
275 ml pieno
200 g šviesaus rudo cukraus
1 trynio
1/2 arb. šaukšt. druskos
1 arb. šaukštelio sodos
140 gr kambario temp. sviesto
260 g smulkaus cukraus
3 kiaušinių
1 arb. šaukštelio vanilės

Eiga:

1 indas - stiklinis, karščiui atsparus. Jame virš verdančio indo su vandeniu ištirpinam šokoladą, 1/3 pieno (apie 91 ml - matavimui super čia tinka matavimo puodukai), rudąjį cukrų ir trynį. Verdam maišydami kol viskas pavirsta į vientisą, tirštą masę.  Leidžiam atvėsti.
2 indas - persijojam į jį miltus, druską ir sodą. Atidedam.
3 indas - minkštą sviestą išplakam su smulkiu cukrum iki purios, baltos masės, geriausia elektriniu mikseriu. Tada įmušam po kiaušinį (po vieną), įplakam jį i masę. Kartojam su visais 3 kiaušiniais. Atėjo laikas sumaišyti visus 3 indus tokia tvarka:
Į 3 indą su sviesto mase lėtai įmaišom 2-ąjį, miltų indą, vis užpildami tai pieno (likę 180 ml), tai miltų masės. Galiausiai supilam šokolado indą ir lėtai sumaišom, kol viskas pavirsta į tokią purią, gal šiek tiek korėtą masę.
Tam laikui turime būti pasiruošę karštą orkaitę - 180 C. Dalinam tešlą tarp 2 skardų, kepam 35-40 minučių, kol įkišus medinį pagaliuką, ištrauksim sausą. Paskui leidžiam atvėsti, geriausia ant grotelių. Aš trumpam palieku prie atidarytos orkaitės, paskui išverčiu iš skardų aukštyn galvą ir leidžiu atvėst galutinai.

Tradicinis angliškas būtų statomas ant aukštos kojos stovo, pertepamas glajum kaip koks sumuštinis per vidurį ir dar iš viršaus, puošiamas cukraus gėlytėmis.
Aš jei turiu pabarstau skaldintais kepintais riešutais.

Glajui:

Tradicinis angliškas būtų - 225 g juodojo šokolado, 1/4 arb. šaukštelio druskos, 175 ml grietinės. Grietinę įmaišyti į virš verdančio vandens puodo ištirpdyto šokolado.
Man šitas skanus nesigauna, tai aš darau tokį kaip tinginiui - sviesto kokie 100 gr, tada jam ištirpus dedu 3 šaukštus kakavos ir indelį kondensuoto pieno.
Ruošiuos išbandyti - vidurį pertepti plakta grietinėle, uždėti vyšnių, o viršų ir šonus ištepti jau minėtu šokoladiniu glajum.

Galima valgyti beveik iš karto :) Bet skaniausias kai pastovi per naktį šaldytuve ir truputį permirksta. Nors pats šokoladinis biskvitas šito pyrago drėgnas, dėl ko jis man ir skanus :)

No comments:

Post a Comment